Op weg naar een veilige financiële basis.

In termijnen aflossen

Wilt u een betalingsregeling treffen? Vraag ons naar de mogelijkheden. Klik hier voor contact.

Informatie over schulden en procedures

Heeft u een betalingsachterstand of schuld? Op deze pagina leest u welke procedures er zijn en wat u kunt doen wanneer u hiermee te maken krijgt. Ook vindt u op deze pagina tips voor hulpverlening en welke organisaties u kunnen helpen met uw schuld.

 

Your Title Goes Here
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
U heeft een brief van ons ontvangen
Dat betekent dat u een rekening niet heeft betaald. De organisatie, waar u geld aan verschuldigd bent, heeft ons ingeschakeld om de achterstallige betaling te innen. Wij adviseren u om zo snel mogelijk te betalen of een betalingsregeling met ons te treffen om hoge kosten en vervelende procedures te voorkomen. Onze betaalmogelijkheden:

  • Betaal online via IDEAL
  • De vordering overboeken naar ABN AMRO rekening NL18ABNA0550107509 of onze ING rekening NL34INGB0000019390 ten name van Nassauplein B.V.
  • Contant betaling bij ons hoofdkantoor in Den Haag (Nassauplein 21, 2585CN Den Haag)
  • Betalingsregeling aanvragen? Neem contact met ons op.
Incassoprocedures en kosten
De deurwaarder kan verschillende procedures starten. Aan ieder van deze procedures zitten kosten verbonden die (gedeeltelijk) op u verhaalt worden:

  1. Het sturen van incassobrieven
  2. Huisbezoek
  3. Dagvaarden
  4. Beslaglegging (salaris, bank of eigendommen)
  5. Ontruimen

Uitleg en informatie over deze procedures vindt u hieronder.

Er is beslag gelegd
Indien er beslag is gelegd op uw salaris of uitkering dan zal een gedeelte van uw inkomen periodiek aan ons worden overgemaakt om uw schuld af te betalen.

De hoogte van het beslag is afhankelijk van uw beslagvrije voet. Op de website van de KBVG vindt u meer informatie over beslaglegging en andere deurwaarder- en incassoprocedures.

Er kan ook beslag gelegd worden op andere eigendommen zoals: uw woning, roerende zaken, betaalrekening en waardevolle spullen zoals uw auto.

Your Title Goes Here
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Bezwaar of klacht indienen
Als u een klacht heeft over ons bedrijf of de manier waarop wij ons werk hebben gedaan dan kunt u een klacht bij ons indienen. Klik hier voor het klachtenformulier.

 

Voor meer informatie over klachtenprocedures verwijzen wij u graag door naar de website de KBVG.

Als u niets doet
Helaas lukt het niet altijd om direct te betalen. In sommige gevallen lukt het soms helemaal niet om te betalen. Toch adviseren wij u, ongeacht in welke situatie u verkeert, altijd contact met ons op te nemen. Als u niks van u laat horen of niet betaalt dan worden er vervolgstappen en procedures als beslaglegging en dagvaarden gestart. Bij huurachterstand kan uitblijven van betaling zelfs leiden tot ontruiming van uw woning. De kosten worden dan velen malen hoger en kunnen u een hoop ellende geven. Dat willen wij het liefst voorkomen.

Op deze pagina vindt u meer informatie over de vervolgprocedures.

Gerechtelijke brief van de deurwaarder ontvangen?
Heeft u een gerechtelijk stuk zoals bijvoorbeeld een vonnis van de deurwaarder ontvangen? Het is belangrijk dat u dit stuk goed leest.

Heeft u na het lezen van het stuk en bijsluiters nog vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op: bel 070 346 07 07 (bereikbaar ma-do van 08:30 en 17:00 uur – vr tot 16:00 uur)

Zorg dat u uw dossiernummer bij de hand heeft. U vindt het dossiernummer in de brief die u van ons heeft ontvangen.

Schuldhulpverlening
Er zijn organisaties die u kunnen helpen met uw schulden aflossen en een gezonde financiële situatie te creëren. Links naar deze organisaties:

 

Your Title Goes Here
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
U heeft een brief van ons ontvangen
Dat betekent dat u een rekening niet heeft betaald. De organisatie, waar u geld aan verschuldigd bent, heeft ons ingeschakeld om de achterstallige betaling te innen. Wij adviseren u om zo snel mogelijk te betalen of een betalingsregeling met ons te treffen om hoge kosten en vervelende procedures te voorkomen. Onze betaalmogelijkheden:

  • Betaal online via IDEAL
  • De vordering overboeken naar ABN AMRO rekening NL18ABNA0550107509 of onze ING rekening NL34INGB0000019390 ten name van Nassauplein B.V.
  • Contant betaling bij ons hoofdkantoor in Den Haag (Nassauplein 21, 2585CN Den Haag)
  • Betalingsregeling aanvragen? Neem contact met ons op.
Incassoprocedures en kosten
De deurwaarder kan verschillende procedures starten. Aan ieder van deze procedures zitten kosten verbonden die (gedeeltelijk) op u verhaalt worden:

  1. Het sturen van incassobrieven
  2. Huisbezoek
  3. Dagvaarden
  4. Beslaglegging (salaris, bank of eigendommen)
  5. Ontruimen

Uitleg en informatie over deze procedures vindt u hieronder.

Er is beslag gelegd
Indien er beslag is gelegd op uw salaris of uitkering dan zal een gedeelte van uw inkomen periodiek aan ons worden overgemaakt om uw schuld af te betalen.

De hoogte van het beslag is afhankelijk van uw beslagvrije voet. Op de website van de KBVG vindt u meer informatie over beslaglegging en andere deurwaarder- en incassoprocedures.

Er kan ook beslag gelegd worden op andere eigendommen zoals: uw woning, roerende zaken, betaalrekening en waardevolle spullen zoals uw auto.

Bezwaar of klacht indienen

Als u een klacht heeft over ons bedrijf of de manier waarop wij ons werk hebben gedaan dan kunt u een klacht bij ons indienen. Klik hier voor het klachtenformulier.

 

Voor meer informatie over klachtenprocedures verwijzen wij u graag door naar de website de KBVG.

Wat als u niets doet?

Helaas lukt het niet altijd om direct te betalen. In sommige gevallen lukt het soms helemaal niet om te betalen. Toch adviseren wij u, ongeacht in welke situatie u verkeert, altijd contact met ons op te nemen. Als u niks van u laat horen of niet betaalt dan worden er vervolgstappen en procedures als beslaglegging en dagvaarden gestart. Bij huurachterstand kan uitblijven van betaling zelfs leiden tot ontruiming van uw woning. De kosten worden dan velen malen hoger en kunnen u een hoop ellende geven. Dat willen wij het liefst voorkomen.

Op deze pagina vindt u meer informatie over de vervolgprocedures.

Gerechtelijke brief van de deurwaarder ontvangen?

Heeft u een gerechtelijke brief zoals bijvoorbeeld een vonnis van de deurwaarder ontvangen? Het is belangrijk dat u dit stuk goed leest.

Heeft u na het lezen van het stuk en bijsluiters nog vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op: bel 070 346 07 07 (bereikbaar ma-do van 08:30 en 17:00 uur – vr tot 16:00 uur)

Zorg dat u uw dossiernummer bij de hand heeft. U vindt het dossiernummer in de brief die u van ons heeft ontvangen.

Schuldhulpverlening

Er zijn organisaties die u kunnen helpen met uw schulden aflossen en een gezonde financiële situatie te creëren. Links naar deze organisaties:

Betalingsregeling aanvragen?

Vraag ons naar de mogelijkheden.

070 - 346 0707

Ma-do 08:30 – 17:00 uur (vr 16:00)

 

 

Online betalen

U kunt bij ons gemakkelijk en snel via Ideal betalen. Wij adviseren u om alle gegevens volledig in te vullen zodat uw betaling zo snel mogelijk kan worden verwerkt in ons systeem.

Uitleg van de procedures

Your Title Goes Here
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Incassobrief

Als u een incassobrief van ons heeft ontvangen dan adviseren wij om zo snel mogelijk over te gaan tot betalen. De organisatie waar u geld aan verschuldigd bent, heeft ons ingeschakeld om de achterstallige betaling te innen. Wij adviseren u om zo snel mogelijk te betalen of een betalingsregeling met ons te treffen om hoge kosten en vervelende procedures te voorkomen. Onze betaalmogelijkheden:

  • De vordering overboeken naar ABN AMRO rekening NL18ABNA0550107509 of onze ING rekening NL34INGB0000019390 ten name van Nassauplein B.V.
  • Betaal online via IDEAL.
  • Contant betalen bij ons hoofdkantoor in Den Haag.
  • Betalingsregeling aanvragen? Neem contact met ons op.

Huisbezoek

U heeft tot nu toe geen actie ondernomen om de openstaande rekening te betalen of een betalingsregeling te treffen. U heeft een bericht van ons ontvangen dat de deurwaarder op bezoek komt.

Wat u kunt verwachten van het bezoek

Bij een eerste bezoek gaat de deurwaarder met u in gesprek en wordt uw woning bekeken. De deurwaarder zal  met u de mogelijkheden bespreken om het openstaande bedrag te betalen.

De afspraak voor het bezoek kan niet worden verzet. Het tijdstip hangt af van de bezoeken en de route die de deurwaarder rijdt.

Wilt u niet dat de deurwaarder op bezoek komt? Betaal dan zo snel mogelijk via IDEAL.

 

Dagvaarding

Een dagvaarding is een uitnodiging om te gaan procederen. Heeft u een dagvaarding van de de deurwaarder ontvangen? Het is belangrijk dat u dit stuk goed leest. In de dagvaarding staat wat de tegenpartij van u vordert en waarom. Ook staat er informatie over wanneer de procedure begint en wat u moet doen.

Heeft u na het lezen van het stuk en bijsluiters nog vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op: bel 070 346 07 07.

Zorg dat u uw dossiernummer bij de hand heeft. U vindt het dossiernummer in de brief die u van ons heeft ontvangen.

Vonnis

De rechter heeft een geldvordering toegewezen en een vonnis uitgesproken. Met het vonnis zijn wij gerechtigd om vervolgstappen te nemen om de vordering op andere manieren te innen door bijvoorbeeld beslaglegging. Aan procederen zijn hoge kosten verbonden en proberen wij te allen tijde te voorkomen. Echter bent u wettelijk verplicht om uw schuld te betalen. Kunt u uw schuld niet in één keer betalen? Dan kunt u een betalingsregeling treffen. 

Heeft u na het lezen van het stuk en bijsluiters nog vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op: bel 070 346 07 07 (bereikbaar ma-do van 08:30 en 17:00 uur – vr tot 16:00 uur)

 

Zorg dat u uw dossiernummer bij de hand heeft. U vindt het dossiernummer in de brief die u van ons heeft ontvangen.

Your Title Goes Here
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Beslaglegging

Wanneer u niet aan uw betaalverplichtingen voldoet, kunnen deze verplichtingen worden afgedwongen door middel van beslaglegging. Beslaglegging betekent dat wij één of meer van uw eigendommen (tijdelijk) in beslag nemen om de openstaande vordering te kunnen aflossen. Er kan worden beslag gelegd op uw salaris, uitkering, betaalrekening, woning en waardevolle spullen zoals uw auto. Als gerechtsdeurwaarderskantoor zijn wij bevoegd om in samenwerking met de rechter beslaglegging te doen op één of meerdere eigendommen.

Voor meer informatie en bijsluiters verwijzen wij u door naar de KBVG.

 

Ontruiming

Als de rechter in het vonnis heeft bepaald dat uw huis ontruimd moet worden dan zal de gerechtsdeurwaarder tot ontruiming overgaan.

Eigendommen en spullen. Alle spullen worden uit de woning verwijderd. De spullen worden door (of namens) de gemeente afgevoerd. De gemeente kan de goederen opslaan of als afval afvoeren, dit naar beoordeling van de gemeente.

Verlaten van de woning. Alle aanwezige mensen moeten de woning verlaten. Als er huisdieren zijn achtergelaten in de woning, dan wordt de dierenambulance ingeschakeld.

 

Gerechtelijke brief van de deurwaarder ontvangen?

Heeft u een gerechtelijk stuk zoals bijvoorbeeld een vonnis van de deurwaarder ontvangen? Het is belangrijk dat u dit stuk goed leest.

Heeft u na het lezen van het stuk en bijsluiters nog vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op: bel 070 346 07 07 (bereikbaar ma-do van 08:30 en 17:00 uur – vr tot 16:00 uur)

Zorg dat u uw dossiernummer bij de hand heeft. U vindt het dossiernummer in de brief die u van ons heeft ontvangen.

Kosten

De hoogte van de incassokosten is afhankelijk van het openstaande bedrag. Deze kosten staan vermeld in de door u ontvangen incassobrief. Indien dit bedrag niet binnen het gestelde termijn wordt betaald, worden er vervolgprocedures in werking gezet.

Vanaf het moment van dagvaarden worden er extra kosten in rekening gebracht, namelijk kosten voor het verrichten van ambtshandelingen zoals, dagvaarden, betekenen (officieel overhandigen) van een vonnis, beslag leggen en ontruimen.

Welke kosten de deurwaarder voor ambtshandelingen in rekening mag brengen is geregeld in het Besluit tarieven ambtshandelingen gerechtsdeurwaarders.

Online betalen

U kunt bij ons gemakkelijk en snel via Ideal betalen. Wij adviseren u om alle gegevens volledig in te vullen zodat uw betaling zo snel mogelijk kan worden verwerkt in ons systeem.

Contact

Contact

Heeft u vragen over uw dossier? Wij helpen u graag. Bel  070- 346 0707 of vul onderstaand contactformulier in.

Call Now Button